Gündem

EĞİTİMDE ÜCRET TARTIŞMASINA ÇAVUŞOĞLU’NDAN NET YANIT

Devlet okullarında kayıt ücreti tartışmalarına açıklık getiren Çavuşoğlu, KKTC’de eğitimin ücretsiz olduğunu, velilerden zorunlu ödeme talep edilmediğini vurguladı.

Milli Eğitim Bakanı Nazım Çavuşoğlu, devlet okullarında kayıt ücreti alındığı yönündeki tartışmalara açıklık getirerek, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) eğitim hizmetinin ücretsiz olduğunu vurguladı.

Haber Kıbrıs’ta konuşan Çavuşoğlu, kitaplar, temizlik malzemeleri, kırtasiye, kâğıt, mürekkep ve fotokopi gibi temel ihtiyaçların devlet tarafından karşılandığını belirtti.

Velilerden talep edilen katkıların kayıt ücreti olarak değerlendirilmemesi gerektiğini ifade eden Çavuşoğlu, bu ödemelerin okul aile birlikleri tarafından okulun ihtiyaçları ve sosyal faaliyetler için toplandığını söyledi.

Okul kıyafetleri, kültür gezileri, okul dergileri ve çeşitli ek projelerin devlet bütçesi kapsamında yer almadığını kaydeden Çavuşoğlu, bu alanlarda okul aile birliklerinin devreye girdiğini ifade etti.

“Kayıt ücreti yoktur. Devletin veliden talep ettiği tek kuruş yoktur” diyen Çavuşoğlu, maddi imkânı olmayan ailelerin herhangi bir ödeme yapmak zorunda olmadığını vurguladı.

Bağışların zorunlu olmadığını da belirten Çavuşoğlu, okul aile birliklerine “İstemeyen hiçbir veliye mecburiyet yaratmayın” talimatı verdiklerini söyledi.

Toplanan paraların okul yönetimleri tarafından değil, okul aile birlikleri tarafından kontrol edildiğini ifade eden Çavuşoğlu, hiçbir öğrencinin maddi nedenlerle mağdur edilmemesi gerektiğini belirtti.

Fırsat eşitliğinin eğitimde temel ilke olduğunu vurgulayan Çavuşoğlu, “Hiçbir velinin maddi nedenlerle mahcup edilmesini istemiyoruz” dedi.